tisdag 22 februari 2011

Trafikljusmetoden!

Jag vet inte hur många gånger jag och Viktor har sagt att nu får det bannemej vara slut på onyttigheter, nu ska vi äta nyttigt! Men.. För oss funkar det inte att sluta tvärt utan vi faller alltid tillbaka i gamla mönster. Nu har vi kommit på en metod som jag tror jag funka, vi har valt att kalla den trakfikljusmetoden. Den går ut på att vi ena veckan,den gröna veckan, äter supernyttigt! Bara massa vitaminspäckade soppor, sallader och annat grönt. Vi ska då undvika pasta, feta såser och sånt där.. Andra veckan, den gula är liiite mer tillåtande. Det är okej med lite mindre hälsosamma ingredienser och vi kör på bra husmanskost helt enkelt. Den gula veckans helger är också öppna för snabbmat om vi skulle vilja. Den röda/rosa veckan är fri. Då får vi äta vad vi vill, inga gränser.

Vi började med den gröna veckan denna veckan! 
Igår blev det en god, klar grönsaksoppa med mycket morot, potatis och andra goda rotfrukter! Supergod!
Idag har vi ätit en kycklingsallad med krutonger, bulgur och massor med vitlök! Helt ljuvlig! 

Nu är jag sen till quizen! Gotta go! I morgon väntar köttfärssoppa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar