onsdag 20 april 2011

Är du helt dum i huvudet?

När jag var på ICA nyss så råkade jag höra en dam 40+ och en liten flicka på max 5-6 år föra en ( från damens sida) hätsk diskussion kring en liten hund (som jag tror att flickan hade vart framme och klappat på..)

DamenKÄNNER DU DEN HÄR HUNDEN?!
Flickan: Jaa.. den är min mormors..
Damen: DIN MORMORS? ÄR DU HELT DUM I HUVUDET?! DET ÄR JU MIN HUND FÖR FAN! Och den känner du minsann inte!!

Det gjorde mig både arg och ledsen att se hur damen i fråga bemötte barnets nyfikenhet... Även om jag kan ge henne medhåll om att man inte ska gå fram till okända hundar osv.. Men jag kan komma på minst 100 andra metoder att förmedla detta budskap på... Den stackars lilla flickan sprang in in på ICA och damen gick iväg med sin hund.. Om jag hade vart lite mer modig skulle jag nog mopsat upp damen.. För så behandlar man faktiskt inte barn!! Punkt.

1 kommentar: